Czy dieta głodówkowa jest skuteczna?

OpublikowanoKwiecień 23, 2018

Dieta głodówkowa to metoda stosowana w medycynie alternatywnej polegająca na częściowym lub całkowitym zaniechaniu jedzenia na określony czas. Często stosowana jest na zasadzie postu przerywanego, gdzie pomiędzy dniami spożywania pokarmów występują dni przerwy. Można ją również stosować jako okresowy post – tworząc godzinowe okno jedzenia – polega to na tym, że dostarczamy dla naszego organizmu żywności w określonych widełkach czasowych (maksymalnie do 8 godzin), by potem pozwolić mu na odpoczynek.

Dieta głodówkowa, to dieta, która przyspiesza metabolizm do pracy – jest szczególnie wskazane dla osób, które pomimo obniżonej kaloryki, nadal nie tracą na wadze, lub tracą bardzo wolno. Jednakże, żeby osiągnąć odpowiednie efekty, a przy tym zachować zdrowie i odpowiedni bilans naszego organizmu, należy przestrzegać kilku zasad. Nie zależnie od tego jak podzielimy nasze posiłki, musimy zadbać o to, by były one zbilansowane i dostarczały naszemu organizmowi odpowiedniej ilości mikro i makro składników.

Dieta ta musi mieć również określoną ściśle kalorykę, ponieważ w przypadku dodatniego bilansu kalorycznego i postu, możemy wprowadzić nasz organizm w sytuację stresową, w której to wszystkie dostarczane pokarmy będzie magazynował na czas głodówki.

Poza aspektami odchudzającymi, dieta głodówkowa jest również wskazana dla osób, które mają problemy z jelitami. Wprowadzenie jednego dnia postu w miesiącu z pewnością wpłynie pozytywnie i oczyszczająco na nasz organizm, jeśli tylko jest on odpowiednio odżywiony i zadbamy o nasze nawodnienie podczas postu.

Enjoyed this video?
"No Thanks. Please Close This Box!"